1. Zakres

(1) Poniższe Ogólne Warunki Handlowe w wersji obowiązującej w momencie składania zamówienia obowiązują wyłącznie dla stosunków prawnych nawiązanych za pośrednictwem sklepu internetowego pomiędzy prowadzącym sklep (zwanym dalej "Dostawcą") a jego klientami.

(2) Odmienne ogólne warunki handlowe klienta są odrzucane.

2. Formułowanie umowy

(1) Prezentacja towaru w sklepie internetowym nie stanowi wiążącej oferty zawarcia umowy kupna-sprzedaży przez oferenta. Klient jest jedynie zaproszony do złożenia oferty poprzez złożenie zamówienia.

(2) Poprzez wysłanie zamówienia w sklepie internetowym klient składa wiążącą ofertę skierowaną na zawarcie umowy kupna-sprzedaży towarów znajdujących się w koszyku. Poprzez wysłanie zamówienia klient uznaje również te warunki za wyłącznie miarodajne dla stosunku prawnego z dostawcą.

(3) Dostawca potwierdza otrzymanie zamówienia klienta poprzez wysłanie e-maila potwierdzającego. Potwierdzenie zamówienia nie stanowi jeszcze przyjęcia oferty umownej przez dostawcę. Służy on jedynie do poinformowania klienta, że zamówienie zostało otrzymane przez dostawcę. Oświadczenie o przyjęciu oferty umownej następuje przez wydanie towaru lub wyraźne oświadczenie o przyjęciu.

3. Zachowanie tytułu prawnego

Dostarczony towar pozostaje własnością dostawcy do momentu dokonania pełnej zapłaty.

4. Termin płatności

Zapłata ceny zakupu jest wymagalna przy zawarciu umowy.

5. Gwarancja

(1) Prawa gwarancyjne klienta podlegają ogólnym przepisom ustawowym, o ile poniżej nie ustalono inaczej. Do roszczeń odszkodowawczych klienta wobec dostawcy stosuje się postanowienie § 6 niniejszych OWH.

(2) Okres przedawnienia roszczeń gwarancyjnych klienta wynosi 2 lata dla nowo wyprodukowanych towarów i 1 rok dla towarów używanych. Dla przedsiębiorców termin przedawnienia wynosi 1 rok dla rzeczy nowo wytworzonych i 1 rok dla rzeczy używanych. Powyższe skrócenie terminów przedawnienia nie dotyczy roszczeń odszkodowawczych klienta z tytułu naruszenia życia, zdrowia lub roszczeń odszkodowawczych z tytułu naruszenia istotnych zobowiązań umownych. Istotne zobowiązania umowne to takie, których spełnienie jest niezbędne do osiągnięcia celu umowy, np. dostawca musi przekazać klientowi rzecz wolną od wad materiałowych i wad prawnych oraz zapewnić sobie jej własność. Powyższe skrócenie terminów przedawnienia nie dotyczy również roszczeń odszkodowawczych opartych na umyślnym lub rażąco niedbałym naruszeniu obowiązków przez dostawcę, jego przedstawicieli prawnych lub pełnomocników. Ze skrócenia terminów przedawnienia w stosunku do przedsiębiorców wyłączone jest również prawo regresu zgodnie z § 478 niemieckiego kodeksu cywilnego (BGB).

(3) Dostawca nie deklaruje gwarancji.

6. Zastrzeżenie

(1) Roszczenia odszkodowawcze klienta są wykluczone, o ile poniżej nie ustalono inaczej. Powyższe wykluczenie odpowiedzialności obowiązuje również w stosunku do przedstawicieli prawnych i pełnomocników usługodawcy, o ile klient będzie dochodził wobec nich roszczeń.

(2) Z wyłączenia odpowiedzialności zgodnie z punktem 1 wyłączone są roszczenia odszkodowawcze z tytułu utraty życia, zdrowia lub uszkodzenia ciała oraz roszczenia odszkodowawcze z tytułu naruszenia istotnych zobowiązań umownych. Istotne zobowiązania umowne to takie, których spełnienie jest niezbędne do osiągnięcia celu umowy, np. dostawca musi przekazać klientowi rzecz wolną od wad materiałowych i wad prawnych oraz zapewnić sobie jej własność. Z wykluczenia odpowiedzialności wyłączona jest również odpowiedzialność za szkody powstałe w wyniku umyślnego lub rażąco niedbałego naruszenia obowiązków przez świadczeniodawcę, jego przedstawicieli prawnych lub osoby działające w jego imieniu.

(3) Przepisy ustawy o odpowiedzialności za produkt (ProdHaftG) pozostają bez zmian.

7) Zakaz cesji i zastawu

Cesja lub zastawienie wierzytelności lub praw przysługujących klientowi wobec świadczeniodawcy jest wykluczona bez zgody świadczeniodawcy, chyba że klient wykaże uzasadniony interes w cesji lub zastawie.

8. Kompensacja

Prawo do potrącenia przysługuje klientowi tylko wtedy, gdy jego wierzytelność przedstawiona do potrącenia została prawomocnie stwierdzona lub jest bezsporna.

9. Unieważnienie

[{$oCont->oxcontents__oxcontent->value}]

10. Wybór prawa i miejsca jurysdykcji

(1) Stosunki umowne pomiędzy Usługodawcą i Klientem reguluje prawo Republiki Federalnej Niemiec. Z tego wyboru prawa wyłączone są bezwzględnie obowiązujące przepisy ochrony konsumenta kraju, w którym klient ma miejsce zamieszkania. Wyklucza się stosowanie Konwencji ONZ o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów.

(2) Właściwością miejscową dla wszystkich sporów wynikających ze stosunku umownego pomiędzy klientem a świadczeniodawcą jest siedziba świadczeniodawcy, o ile klient jest kupcem, osobą prawną prawa publicznego lub specjalnym funduszem prawa publicznego.

11. Klauzula salwatoryjna

Jeżeli którekolwiek z postanowień Ogólnych Warunków jest nieważne, nie wpływa to na ważność pozostałych postanowień.